Versie: 28 oktober 2025
Bedrijfsgegevens:
Sim Race Webshop B.V.
Vlierbessenstraat 8
1326JH Almere
Nederland
✉️ info@simracewebshop.com
☎️ +31 (0)85 200 6202
1. Bedenktijd
Bij Sim Race Webshop B.V. hanteren wij een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van uw bestelling. Binnen deze periode kunt u uw aankoop zonder opgave van redenen retourneren.
Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate hanteren of gebruiken als nodig is om te beoordelen of u het wilt behouden.
2. Aanmelden van uw retour
U kunt uw retour aanmelden via uw klantaccount op onze website of via het model herroepingsformulier (zie onderaan dit document). U kunt het ingevulde formulier mailen naar: info@simracewebshop.com.
Na aanmelding ontvangt u van ons de retourinstructies. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen.
3. Retouradres
Alle retourzendingen dienen verzonden te worden naar:
Sim Race Webshop B.V.
Weide 30
4206 CJ Gorinchem
Nederland
4. Voorwaarden voor retourneren
Het product dient, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking te worden geretourneerd.
Voeg alle meegeleverde accessoires, handleidingen en onderdelen toe aan de retourzending.
Retouren zonder voorafgaande aanmelding via e-mail of klantaccount kunnen niet in behandeling worden genomen.
De retourkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.
Let op: Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@simracewebshop.com. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
5. Uitzonderingen
De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:
Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd.
Producten die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden (zoals kleding of headsets, indien verzegeling is verbroken).
Software waarvan de verzegeling is verbroken.
6. Garantie
Sim Race Webshop verkoopt véél producten. Wat wij niet verkopen is 'nee'. En wat wij ook niet verkopen zijn defecte producten. Mocht uw product onverwacht defect raken, lossen wij dat uiteraard voor u op. Wij handelen altijd volgens de wet.
Wat betekent dit?
Wettelijke garantie houdt in dat een product moet doen wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten. De fabrieksgarantie en eventuele aanvullende garantie van Sim Race Webshop doen niets af aan uw wettelijke rechten.
Twijfelt u of de garantievoorwaarden op uw product van toepassing zijn? Neem dan contact met ons op — wij helpen u direct verder.
Bij Sim Race Webshop geldt een standaardgarantie van 2 jaar op al onze producten. Sommige fabrikanten bieden een verlengde garantie van 3 tot 5 jaar op bepaalde artikelen. De exacte garantietermijn vindt u terug op de productpagina onder de productspecificaties.
Is uw product defect en wilt u dit melden? Klik op de knop “Defect melden” op onze website of neem contact met ons op via het contactformulier.
7. Defect, retour of omruiling
Bent u niet volledig tevreden met uw aankoop of is uw artikel defect? Dat vinden wij erg vervelend en we helpen u graag met een oplossing — afspraak is afspraak.
7.1 Defect product
Is uw artikel defect geraakt? Wij lossen dit graag voor u op. U kunt kiezen tussen afhandeling via de fabrikant of direct via ons.
Bent u nog binnen de garantietermijn en is het defect niet door eigen toedoen ontstaan? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Let op: Een defect product dient volledig retour gestuurd te worden, inclusief alle onderdelen. Indien het product niet compleet is, kan de fabrieksgarantie vervallen.
7.2 Product niet naar wens
Wij begrijpen dat u een product eerst wilt uitproberen om te beoordelen of het aan uw verwachtingen voldoet. Dat is geen probleem — u heeft 30 dagen bedenktijd om te beslissen.
Na aanmelding van de retour heeft u nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen.
Zakelijke klanten zijn uitgesloten van het 30 dagen herroepingsrecht.
8. Terugbetaling
Na ontvangst en controle van uw retour sturen wij u een bevestiging.
Wij storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terug, mits het product in goede staat retour is ontvangen.
De oorspronkelijke verzendkosten worden niet terugbetaald, tenzij de fout bij ons ligt.
Heeft u betaald met een cadeaubon? Dan ontvangt u het bedrag terug in de vorm van tegoed voor onze webshop.
9. Model Herroepingsformulier
(Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan:
Sim Race Webshop B.V.
vlierbessenstraat 8, 1326JH Almere, Nederland
✉️ info@simracewebshop.com
Model Herroepingsformulier
Ik/Wij () deel/delen u hierbij mede dat ik/wij () onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen (*) herroep/herroepen:
Besteld op (*): …………………………………………..
Ontvangen op (*): …………………………………………..
Naam/Namen consument(en): …………………………………………..
Adres consument(en): …………………………………………..
Handtekening van consument(en) (alleen indien dit formulier op papier wordt ingediend): …………………………………………..
Datum: …………………………………………..
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
10. Klachten en geschillen
Het kan altijd voorkomen dat iets niet helemaal verloopt zoals gepland. Wij raden aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@simracewebshop.com.
Leidt dit niet tot een oplossing? Dan kunt u het geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 kunnen consumenten binnen de EU klachten ook registreren via het ODR-platform van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr.
Als uw klacht nog niet elders in behandeling is, kunt u deze via dit platform indienen.